Sunday, May 8, 2011

Pengalaman Mendewasakan

 u will know how heavy is the rock when u carry it by youself..huhuhuhu
pepatah yang aku create sendiri untuk menggambarkan betapa pengalaman itu sgt berguna kepada sesiapa yang melaluinya..


Berat mata memandang berat lagi bahu memikul..aaa ini mungkin sesuai juga..
Sejurus selepas habis peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia, aku dengan nekadnya memberitahu che dan ayah yang aku hendak bekerja..sementara menunggu keputusan untuk mengurangkan beban mereka.
       Tempat pertama aku mula mengerah tenaga ialah di Kilang Papan Madura, di Songsang dalam daerah temerloh. masih aku ingat,aku dan Maheran bersama2 menaiki bas kilang,untuk memohon jawatan sebagai operator pengeluaran,tugas aku-memasukkan papan sebesar lengan ke dalam mesin dan Mah menunggu dari depan. kami buat kerja tu smpai petang...memang tak tahan panas!! berpeluh-peluh kami berdua bekerja,dan itulah hari pertama dan terakhir Maheran bekerja di kilang tu,balik rumah demam tak bangun seminggu...huhuhuhu
aku sempatlah bertahan smpai sebulan setengah...bukannya apa,duduk dirumah pun bukan ada apa nak buat,bangun,tido,tgk tv,,,smpai badan aku mcm di pam2 dah sihat walafiat pada waktu itu...huhuhu


No comments: