Tuesday, May 10, 2011

salam dari Riyadh Saudi Arabia

patutnya lah aku terjaga awal hari ni ,terkebil2 di atas katil,smbil memberi text massage pada kanda tersayang..ada panggilan dari Siti Rozita menyatakan Paulyn sedang bersedih menerima perkhabaran ibunya meninggal dunia pagi tadi..segera aku bersiap untuk ke kediamannya yang agak2 500meter jaraknya dari apartment yang aku tinggal..
setibanya di rumah paulyn,aku menekan call bell,dia membuka pintu dengan wajah yang amat sugul dan mata yang bengkak,segera aku memeluknya untuk menenangkan.dia menangis teresak-esak,.menangislah sepuasnya lyn..bisikku..
selepas beberapa jam,sampailah victoria,saila,tiong,roxy dan eulalia, jane dan emily,,semuanya dari pelbagai kerakyatan,kaum dan agama,datang memberi ucapan takziah.
aku membantu paulyn mendapatkan tiket dari internet di bantu juga oleh victoria. sesekali paulyn mendapat panggilan dari keluarga dari malaysia bertanyakan bilakah penerbangannya,,paulyn adalah kakak kepada penyanyi rock yang popular satu ketika dulu,Patricia dari kumpulan Candy,.
alhamdulillah segalanya berjalan lancar,akhirnya paulyn berjaya sampai di rumah semalam..mungkin dia masih dilanda kesedihan yang amat sangat,..

kematian,sesuatu yang amat menakutkan semua orang,,aku menjadi terlalu risau apabila memikirkan keadaan kedua orang tuaku yang sudah menjangkau lewat 60-an,aku tahu..di saat ini mereka teramat memerlukan aku disisi menemani mereka menghabiskan sisa2 umur mereka...

No comments: